tisdag 18 mars 2008

Bemötande

Apropås Monicas bemötande på mitt inlägg om gnäll på Internet, så tyckte jag nog att Rags fick ett oförtjänt påhopp. Jag VET att dom gör allt för att vi ”dogpeople” (som vi säger i EU) skall kunna arbeta lugnt och säkert utan överraskande defekter, såsom plötsliga läckage, onödiga skavsår samt flagande reflexer. Det sistnämnda skulle kunna vara en genetiskt betingad defekt, troligen beroende på stora kvantiteter inköpta lågprisreflexer från Asien. Dessa reflexer har sedan fått yngla av sig obehärskat här i Sverige och det straffar sig ska gudarna veta. För smala, för breda och de redan nämnda förargligt flagande reflexerna är nog här för att stanna, tyvärr. Jag hoppas att ansvariga inom Rags gör sitt bästa för att stämma i bäcken, det är nämligen lättare än att stämma i ån. Speciellt om man drabbats av det som i branschen kallas ”spruckna fogar”. Dessa spruckna fogar är en effekt av felaktigt handhavande, samt misskötsel på hög nivå. Alla som är medlemmar i Rags, speciellt de förtroendevalda borde faktiskt veta bättre än att låta ”spruckna fogar” sprida sig som ringar på vattnet *ooops*
Själv har jag också drabbats av detta otyg, i mitt fall är det förmodligen inte genetiskt, jag har lagt märke till en viss yttre påverkan. Sorgligt nog har jag varit tvungen att låta mina gå hädan, ett par mycket vackra retro, chokladbruna med turkos prickar. Därtill kände jag mig nödd och tvungen, jag kunde inte medverka till att mina defekta skulle, i ett obevakat ögonblick, stöta på makens fula gröna Tretorn, Hur skulle det ha sett ut? Och VAD skulle Rags ha sagt om det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha!Ha! Så sant så... // J Som i Jes

Anonym sa...

Våra e iaf renrasiga Tetorn bägge två..

Lena/amouricas@gmail.com sa...

Se för jisse namn till att det är samma kön på dom bara, så att det inte blir INAVEL...

Anonym sa...

Ja du det här med gummi är något som faktiskt har en stor betydelse för framtiden och beträffande RAGS är de helt kompitenta i denna utvecklingsfråga. De får också alltid bensin/tid/mat/rese/ersättning för utlägg osv vilket gör att de på så vis kan arbeta för ett säkrare gummi utan att behöva ta i från sin egen kassa/ledig tid/familjeliv vilket i sin tur leder till ett mer tolerant arbetsmotstånd.

Anonym sa...

Hmmm om man har samma sort men inte samma färg , är det ok? Vi har den "kortbenta" typen men vet inte om det är riktigt rätt.. Vad säger RAGS?