tisdag 11 november 2008

Boktips

"Allt jag behöver veta, lärde jag mig på dagis" av Robert Fulghum

Dela med mig, vara ärlig, inte slåss, lägga tillbaka saker där jag tog dom, inte ta andras saker, städa efter mig, be om ursäkt när jag gjort nån illa, tvätta händerna före maten, leva lugnt och göra lite av varje, lära något nytt - fundera en stund - rita och sjunga - dansa och leka - arbeta lite varje dag, sova middag, se upp för trafiken.

Så att vissa situationer bedöms vara på dagisnivå behöver inte vara så fel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, jag har lyft huvudet lite nu...men bara lite..;-) Puss!

Vad fint du har fått här..!! rosa..me like..;-)

Anonym sa...

Du får faktiskt länka om mig till min nya fina blogg..!! klickar man på moi i din högersida så kommer man ju till den gamla..!!! Seså sätt fart nu och fixa det..;-) Puss!