söndag 16 november 2008

Slit och släp...

Liiite mör idag efter gårdagens ”övningar”. Vinthundspecial med nästan 300 hundar av varierande storlekar och pälsslag. Från italienska vinthundar till vinthundarnas jätte, irländsk varghund. BIS blev en mycket vacker afghan och BIS-2 en whippet, kul. Några Podengo portuguese, både liso och cerdoso. En jättefin liso pequeno från kennel Pappas och en cerdoso medio från Pre-Eminence’s. Kennel Skogsville’s hade en finfin uppfödargrupp med sina italienare, måste nog åka dit och kolla på deras valpar endera dan
Kallt var det förstås, det är ju ett ridhus, men man är ju en viking. Nu är det bara på’t igen, planeringen för vinthundspecialen på My Dog är i full gång. Förmodligen blir det rekord i anmälningar, med tanke på att anmälningsavgifterna för SKK utställningarna har skjutit i höjden.
Järnet med alla hundar i morgon, med tanke på att det har varit en ”bortahelg” för mig. Amadeus skall till veterinären för besiktning, han flyttar ju till helgen som kommer.
Har hittat en cc kombination som är jätteintressant och jag blir så sugen. Å andra sidan är ju min egen kombination också spännande så jag får nog tåla mig med inköp av ny hund.
Grattis förresten till Wotan, rock kullens brorsa som gjorde en ny insats på lydnadsplan igår.
Wotans mamma heter Magnuslunds Zhulu och finns här
Ha’t bra därute i vintermörkret, och glöm inte, det GÅR inte att bromsa sig ur en uppförsbacke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mig. Tänk att vi var på samma ställe ;o) Nästa utställning får vi ge oss tillkänna vet jag ;o)
// Hälsn. Mia

Anonym sa...

Det kan jag tro att dom får..;-) fast bara jag får köpt vita fina hyllor så blir det säkert bra..;-) Puss!

Anonym sa...

Åh, "min" mia! :D

Ja, jag bromsar för fullt i uppförsbacke, funkar finfint. iaf med en corso i knät..